tonight, I'm reaching out to the stars



De finns stunder jag vill kunna spara.
En av stunderna är när jag och storasyster
sitter i en båt ute på sjön och fiskar i sommarnatten
när solen aldrig riktigt går ner i inlandet, och månen
syns ovanför trädtopparna. Det är varmt i luften och
varmare i vattnet. Tystnaden och lugnet ligger som ett
täcke över alltihop och vi sitter tysta i båten och bara njuter.

Nu är jag hemma med två aborrar och vill bara
somna intill någon i soffan i reklampausen till scrubs.

Två saker som fick mig att vilja gråta idag;
http://emil.blogg.se/2009/august/hon-fortjanar-hela-himlen.html#comment
och den här kommentaren jag hittade på en annan blogg:
"om man tycker om någon så mycket att man nästan går sönder
när han nuddar vid ens axel. någon med kort lugg och stora blå ögon.
någon som bjuder en på godis när ens eget är slut.
någon som är tillsammans med någon annan. alltså, vad gör man då?
"
Jag får gåshud, I tell you.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback