I will follow wherever it might take us, chasing through the sky



Mitt liv har förvandlas till att stå framför en kopiator.
Bråka med papper med siffror som är skykligt och dränk i kaffe, som
därför fastnar, se en röd lampa med texten
"ERROR" blinka och höra ett frenetiskt pipande.
Jag lutar mot apparaten och suckar. Kväver ett skrik.
Skakar irriterat om den och fyller på koppen med
automatchoklad. Sliter ilsket ut pappret för 9876 gången,
slättar ut det och försöker igen. Fastnar, blinkar, piper.

Ilona fortsätter matvägra. Min bästa sjal är stulen.
Jag har ingen vinnardag.
Erik Grönwall - Higher går på repat i högtalarna på
högsta volym, och det är vad som håller mig uppe just nu.
Jag är längtar långt bort, hjärtat längtar långt bort.
58 mil, för att vara exakt.
Nu ska jag äta fatias och försöka leta reda på
julklapparna jag tappat bort.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback