Makes my head spin around


back to reality, babe.

Fredag var obeskrivbar.
Jag skurade rastkojor hela fredag, och var lagom irriterad
när jag äntligen kom ut därifrån.
Storasyster visste iaf hur hon skulle muntra upp mig och
spelade Simple Plan - Untitle. I love.
Sedan åkte vi till stan, käkade pizza, duschade och snygga till
oss, drog ut, drog på champingen och blev malplacerad hos
punkarna, drog till området, vimlade runt bland människor
och slog ibland ihop med någon man kände, hälsa, kramades,
"de va läääänge sen, hur är de?!", blev indragen på Kalli (helt underbar,
åh, jag förälskade mig i honom just där, just då)
slutade på en gräsmatta med
JL och syster, skrattade så de bubblade i kroppen, sen Miss Li,
magiskt, oberskrivbart vacker. Hon var så fin. Åh. Jag stod på tå hela
tiden och de var pretty trångt, men de var så fint.
Jag önskar man kunde spara såna stunder och bara gå tillbaka dit ibland
när man behöver de. När man behöver andas en stund.
Sen vimlade och virrade vi runt lite till, hamnade i ett trångt tält med
teknomusik där alla hoppade och trängdes, vi försvann snabbt och
mötte lite folk, köpte godis och försvann. Hem till lägenheten och somnade
till ljudet av tv:n.

Lördag handlade mest om att chilla, shoppa
och dra fötterna hela dagen.
Sen drog vi till systers polare och snackade skit på trappan och chillade
i solen. Sen ner på stan och in på området.
Det var värdelös. Veronica Maggio var inte bra och man trängdes med typ
5000 pers mer än på Miss Li.
Sen passivrökte jag så mycket att jag nästan kräktes
och de va inge folk man kände alls. Suck.
Och syster och polare ville in och dricka öl men jag var ju med
så de gick inte. Det letade barnvakt och höll på att skänka bort
mig till en 14-åring som va lagom full. Vi drog hem tidigt
och jag såg pistvakt med mamma medans jag berättade om min helg.
Hon spelade spel på Facebook och lyssnade knappt.

Söndag blev de dansuppvisining och grillkväll
med många gamla bekanta. Mysigt och genuint.
Sen somnade jag sent i min säng och log lite.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback