baby, I was almost insane.



Hemma i North Sea.
Lillebror har fått pupillutvidgande av ögonläkaren idag,
och är ljusskydd på riktigt, så vi famlar omkring i ett mörker.
Det är lika stökigt, rörigt, omkastat och hemtrevligt, som vanligt.

Idag var en av dom sämsta dagarna.
Men när jag kom hem fanns ett stort kuvert i
min brevlåda, märkt
"Högskolan Dalarna".
I detta stora kuvert fanns en liten, liten gul lapp.
På den stod de finaste ord jag den här veckan.
Jag tappade balansen liten, fumlade och mumlade.


Nu har jag fått se skolfotot också.
Jag ser ful ut, som vanligt på skolkortet.
Och på enskilda korten ser jag bara drogad ut, lovley.
Härligt sätt att minnas sin tid i tvåan. Aja, lär väl bränna
dem när jag fyller 40 iaf.

Jag har framtidsångest igen, ska jag erkänna.
Jag smittas av att alla pratar om att flytta utomlands,
fly till Göteborg, rädda för att fastna, byta lägenhet
och renoverar sina rum. Så, jag kollar på universitet,
volontärs organisationer, jobb och bostads möjligheter.
Allt går bara runt i huvudet på mig och helst vill jag svälja en näve
"fina lilla Krumelur, jag vill aldrig bliva stur"-piller tillsammans
med någon äckligt sliskig läsk som jag inte klarar av att dricka längre.
Tur att  Elin Grelsson skriver så bra om de, så de dämpar de mesta.

Nu ska jag fortsätta se dåliga gamla engelska serier och
vänta på att mamma ska bli klar med maten.


Kommentarer
Postat av: Carro

Men va? Varför har alla fått skolkortet utom jag???????? Svär att tjejen sket i min lapp så jag kommer inte få något.

2009-10-01 @ 21:03:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback