with your arms around me



Hemma från min dag med Shakespeare.
Nu ska jag andas lite, innan jag packar ihop,
kastar i mig mat och fly till Lycksele.

Mm, ska träffa TH. Det känns skrämande att
erkänna att jag inte tror att vi setts på snart ett år.
Vi ska se film, äta massa godis och ta igen tid.
För även om vi inte ses så ofta, är allt ändå precis
som vanligt när vi ses. Som man bara pausat
sen vi sist sågs och någon äntligen trycker på play igen.
Sen ska jag äntligen hålla mitt löfte och se hennes lägenhet.

Det blir skönt att få komma bort lite.
Bara lämna ensamheten, långa nätter,
kaoset och längtan som skriker inuti väggarna.
Nätterna är aldrig så långa, som när han saknas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback