Can you keep a secret? Iam just as week as you.



När jag hör min lillebrors målbrottsröst inser
jag hur tiden rinner oss mellan fingarna.
Men när jag ser mamma be katt stänga kranen
efter hon druckit eller visar inköpslistan för den andra
katten, och frågar om han vill lägga till något, så
kommer jag ihåg att även om tiden passerar med varje andetag,
så påverkas vissa saker aldrig.

Jag har hunnit med en dansträning, och väntar
nu mest på att resten av familjen ska komma
hem från att ha handlat för att vi ska börja
med middag innan mina föräldrar försivnner
på födelsedagskalas. Då ska jag passa på att
gå en sväng med bebis och göra läxor, tills de kommer
hem och vi har en myskväll med godis, chips och läsk.

Nu ska jag leta reda på kameran.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback