älska mig nu, när allting står stilla



Hemma i North Sea.
Landade just från en kväll med storasyster, lillasyster
och en gemensam vän och rockband, min sångröst
i högtalarna och godis.
Ligger nu och slö ser på tv med mamma i soffan,
ljusen är tända, katten ligger intill och andas tyst
och det är en helt vanlig torsdagskväll på landet.

Livet tar ett par osäkra steg framåt, och det känns
att marken under oss skakar, men jag håller mig kvar.
Håller mig fast, ett krampaktigt tag i allt som finns nära hjärtat.


Jag drömmer om att sparka höstlöv, baka kladdkaka,
dricka kaffe vid hamnen, att spela gitarr i gräset, se stjärnhimlen
från taket, dricka te på balkongen om natten, gammal musik,
handskrivna brev, att ta tåget utan att tänka först, dagböcker,
dans på gator och över torg en tidig lördagmorgon efter att aldrig
gått till sängs, känna sockerdricksbubblor, fotoautomater, handla
på marknader, loppisar, secondhand, att ramla in i hallen klockan
tre om natten, analog kamera, ljus, vackra middagar, hans röst som
viskar i mitt öra, picknickar, grillkvällar, radiomusik, pannkakor med
sirap och handritade hjärtan av små, små händer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback