Kom, spring på gömda stigarna i skogen



Jag måste leta reda på min kamera
från stenåldern, åhåja.

Idag har jag grillat med gamla vänner som man
nästan glömt, käkat middag plus friterad banan och glass
med min första och andra familj, spelat rockband och lagt
i säng barn, käkat chips, popcorn och skärtorsdagskaka till
körslaget och letat en hund i skogen.
En totalt lyckad dag alltså.
Jag har dock varit hög på ipren hela dagen, eftersom
jag inte riktigt hämtat mig från utflykten till the big city
och kidnappningen av pojkar. Men det var bra.
Mycket Pocahontas, Törnrosa, choklad, godis, skratt
till tårar, vilse i världen, trafikförselser och djupa samtal
i baksättet, så det var lätt värt de.

Och eftersom jag bara ätit konstant, ska jag nog inte äta mer
på en lång lång lång stund.
Ska mest ta mitt ryggont  och krypa i säng.

Som de ser ut nu, kommer storasyster klippa mitt
hår som hon själv vill att jag ska ha de, och jag är astaggad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback