And for a moment you can hardly breathe

Sa jag att jag älskar honom?
Sa jag att han är världens bästa för att han går själv
med Ilona när jag är trött och inte vill följa med?
Sa jag att jag nästan vill gråta när han kallar Ilona får
vår? Eller kallar henne älskling? Eller säger att han tycker
om henne, när hon är stökig, bråkig och rastlös?
Så är det i alla fall.
Han är världens bästa av många fler anledningar också.

Idag träffade jag hela släkten och åt middag.
Det var spännande.
Jag var mitt vanliga blyga, tyst och löjliga jag med tefatsögon.
Men de var mysigt. Det var fint.

Mamma pratar om spanien och jag kommer på mig
själv med att drömma och planera väldigt mycket just nu.
Balkonger, converse, skinnjacka, tjocka böcker, ipod, fesivaler,
dricka mycket kaffe, titta på utbildningar och drömma, titta på lägenheter,
dricka hallonsoda i gräset, sitta i hamnen, sola, kämpa och få sommarlov,
drömma om ateljévåningar och författarskap, använda alla kläder jag lagt
längst in i garderoben, utflykter med dom närmast hjärtat, rensa och kasta,
och hälsa på kusinerna mer.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback