Cause we are running into the sun

Morgonen började med att hela familjen pratade
med mamma på skype med webbcame.
Mamma är i Chile och hurvida hon kommer hem därifrån
råder det tvivel om. Jag hoppas de. Jag saknar mamma.

Sedan åkte vi förbi och firade min moster som fyller 50 idag.
Det blev tårta och åldersnoja, när en av mina yngast
kusiner svarade i sin mobiltelefon. Jag såg bara framför mig
hur jag höll i henne för första gången när hon var helt nyfödd.

Sedan hem och leka med Ilona i snön tills storasyster kom.

Nu är jag hemma med nackelack på fingrarna, födelsedagspresenter
och ett eget gjort makrame armband.
Vi har även hunnit med pizza och vårens första mjukglass.
Helt perfekt eftermiddag, kort sagt.

Nu har Ilona krypit ner intill mig, och jag tror det betyder
att det är dags att gå mot sängen.
Har ju en franska redovisning att skriva imorgon.
L'addition, s'il vous plait.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback