I'm all at sea, where no one can bother me

När jag var liten brukade jag spendera timmar med att
sitta framför akvariumet på dagis. Mest av allt tyckte jag
om den stora guldfisken.
När vi var och simmande, alla barnen på dagis, sa alltid min fröken
till mina föräldrar att jag var mer under vattnet än ovanför.
Jag älskade att dyka, att simmna under vattnet och låtsas
jag också var en sjöjungfru.

När våran kommer längtar jag alltid till havet. Till hamnen.
Till badstranden hos mamma och pappa.
Just nu känner jag mig som muminpappan när jag drömmer
om fyrar, stora skepp, dykarutrustningar och skärgården.
Jag kommer till och med på mig själv med att nynna på Peter Lundblad.
Jag är lite löjlig, jag vet.





Kommentarer
Postat av: Synsinte

Ey, om du undrar var blogg tagit vägen så kan jag avslöja att den finns här: synsinteblogg.se



Av någon anledning så har baywords.com dött vilket lett till att jag typ tappat alla mina läsare... jävla skit rent ut sagt. Hittade din blogg av en slump! Så nu börjar vi om igen! :)

2010-04-09 @ 23:45:21
URL: http://synsinteblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback