Idag, låter vi hela världen vänta

Det är söndag, mina vänner.
Jag har miljoner saker jag borde göra,
som bordet fixas, packas och sorteras,
liksom såhär lagom till att skolan börjar på onsdag.
Men det struntar jag i. I stället ligger jag kvar
länge, tills Ilona kommer in och lägger sig bredvid
mig i sängen i ett försök att säga att du bordet stiga upp.
Sen myser jag med mamma och pappa, äter frukost
och åker iväg. Min pappa som är ordförande i ett parti,
har mycket att göra nu i val-tider, så jag och mamma
hjälper till lite grann. Jag får träffa pappas Idol i mina
fulaste söndagskläder, mjukisbyxor och en urtvättadtröja.
Men det gör ingenting. För han verkar inte fundera så mycket
på just det, faktiskt.

Igår var vi förövrigt i The Big City och gjorde en tjejdag.
(efter en frukost hos Storasyster först, såklart)
Vi pillade med soffan, (som var mer att göra än jag visste)
käkade pizza från pizzerian som ligger ett stenkast bort, handlade
godis och sånt på Ica Maxi, fick två punkteringar på mammas däck,
körde hem mitt i natten i maxhastighet på 80 km/h med en sovande mamma
i baksättet. Åt godis, pratade, spelade musik.

Nu ska jag snart klä på mig fina kläder, för vi ska åka
och äta surströmming med pappas parti och annat folk,
känns trevligt. Sen hade jag tänkt få tag i Storasyster och
se vad hon pysslar med ikväll. Woulli boulli!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback