Laying underneath the palm trees

Hittade lite frågor här och här, och eftersom
jag älskar frågeformulär, passa jag på att sno
dom och besvara här!

Ditt favorit ord?
Det här kommer låta vrickat men ”martini” tycker jag är ett sjukt fint ord.
Det, eller ”konfys”,väldigt fint.

Dina favorit “internet hangouts”?
Ehm, tja, det är inte mycket att skryta med.
Jag hänger på tradera, bloglovin, flickr, weheartit. Typ.


Vad drömmer du om mest?
När jag sover drömmer jag om väldigt mycket olika konstiga saker.
Oftast är det jag och någon eller flera jag känner som är på ett underligt
äventyr, allt från prins bröllop i frankrike till att flytta in i ett stort hus.


Vad skulle du äta om du bara fick äta en sak?
Cheesecake, kanske. Eller fisk. Typ lax och potatisgratäng.

Säg någonting som du tror att andra skulle tycka var konstig med dig
Kanske min samling av te, eller att jag tycker om att skriva med
korta rader, ”dikt-stil”, som ni kanske märkt.


Om du fastnade I en hiss, vad skulle du ha I väskan och vad skulle du prata
med det andra om (om det var några där?)
Oj. I väskan skulle jag nog ha det vanliga; ipren, en tandborste, anteckningsblock,
extra knapp till kappan, en mascara, reflex, telefonladdare, plånbok och saker
lite annat skräp.Jag skulle nog inte prata med någon, eftersom jag är så blyg.
Skulle bara vänta på att om någon annan sa nått. Skulle jag mot allförmodan
prata skulle jag säkert säga nått halvdum som typ ”Nä, men… det var inte
roligt det här hörredu/ni”


Vad skulle du tatuera om du hade en tid om en timme?
Just nu, skulle jag nog tatuera en japansk koi.


Vad är det första du gör när du vaknar på morgonen?
Går upp, går ut med Ilona, ger henne mat, äter eventuellt en macka
och te/oboy. Typ standard, alltid.


Vem skulle du ringa om du behövde hjälp med att gömma ett lik?
Väldigt svårt. Storasyster tror jag. Hon skulle alltid ställa upp, även om hon
skulle tycka jag är dum i huvudet, är inte allt för långt bort.
Hon är väldigt bra på att lösa alla mina problem, samtidigt som hon är effektiv,
kan peka med hela handen och hålla mig lugn, vilket jag skulle behöva just då för
jag skulle ha panik och bara springa runt och säga”åh, gode gud, åh, gode gud, hjälp”.


Har du någonsin skrivit ett kärleksbrev?
Ja, många gånger. Väldigt få som skickats dock.

Vad har du som bakgrund på din dator?
Just nu, den här bilden från S rum i stugan.


Brädspel?
Nja, om det är monopol, othello, brainstorm, med andra ord eller liknande.
Men jag är väldigt kräsen med mina brädspel.


Om du var tvungen att välja; kapitalist eller kommunist?
Kommunist, lätt. Röd/grönt for the win!

Mest älskade ägodel?
Mina fotoalbum. Det är nog dem jag skulle tänka på mest om huset brann ner.
Det är ovärderliga, små minnen.


Mest lästa bok/bokserie?
I taket lyser stjärnorna av Johanna Thydell är en bok jag läst minst tjugo gånger.
Annars är alla böcker av Johan Unenge eller Katarina von Bredow favoriter, och jag har
nog läste i princip alla.


Svara ni också!

Kommentarer
Postat av: Storasyster

Skulle lätt gömma ett lik med dig !

2010-08-08 @ 19:46:25
URL: http://cilluss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback