Time goes so slow, days come and go

Mina föräldrar har tre katter, varav en heter Oskar.
Han är son till min katt som jag fick när jag var blott två år.
Hon finns inte kvar idag och Oskar själv är snart femton år gammal.
Men något Oskar alltid tyckt om är kartonger. I alla former och storlekar.
Ändå vart jag lite förvånad när jag bakad och fann honom i det här
kartongen;



För övrigt tog cheesecake hundra år att göra och jag fick minsann
göra den till 99% själv. Men den vart god och gick åt, även om mamma
tyckte botten blev tjock. Maten var också asbra, och sällskapet såklart.
Sedan fick jag förfrågan att följa med några av barnen och hoppa mellan höbalar.
Och vem kan tacka nej till de. Dock kände jag mig inte som arton när jag kastade
mig emellan balarna och lät som ett flygplan eller sjöng "Ma-Ya-Hi, Ma-Ya-Hu,
Ma-Ya-Ho Ma-Ya-Ha Ha". Men levande, som en levande och bekymmerslös sjuåring.

Nu är jag dock trött, och ska spendera det som är kvar av dygnet med att
dricka läsk och hänga framför tvn med mamma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback