like a warm summerbreeze

Igår var det den 14 augusti. Klockan två timmar
och en minut in på det dygnet, får jag ett sms.
Jag vet inte varför det känns så jobbigt. Varför
det fortfarande kryper mig under huden.

Kvällen kompenserade i alla fall.
Vi gjorde en girls night out.
Tryckte in oss i en passat, dunkade Johnossi - What's The Point
och drog till stan. Gick på resturang and totally crash the party.
Servitrisen tyckte nog vi var pain in the ass, men vi brydde oss lite
om ens alls. Skrek och skrattade, åt god mat och levde livet.
Efter det drog vi på Ica och käkade efterrätt, piggelin och köpte
godis och så. Sen till bion, och såg Inception. Sjukt bra. Sämst slut.
Efter det kom vi ut lite vimelkantiga och i frågasatte om det här verkligen
var verkligheten. Skämtade om de hela tiden. Åkte hem.
Jag kunde inte somna, ringde till S och pratade tills de blev morgon.

Nu har jag huvudvärk och en hund som är täckt av falurödfärg.
Jag tror det blir en slödag på soffan idag. En riktig söndag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback