Let's make out in the middle of the street

"Pris Gud här kommer skatteåterbäringen!"

Jag ser bildern av lalalalarsan när hon berättar
att hon ska ta ut alla sina pengar hon får i skatteåterbäring
i femtioöringar (ha dem i en påse, typ tomtesäck, ofc) och springa
från sitt kontor och rakt ut genom dörren på framsidan och skrika
"Pris Gud här kommer skatteåterbäringen!", hoppa på en vagn och
åka iväg i solnedgången. Då skrattade jag tills jag kiknade. Hon skrattade.
Storasyster skakade bara på huvudet och log.
Idag ler jag och kliver in på banken, samtidigt som jag tänker att 2008
var nog de bästa sommarjobbar året, även om de inte alltid var lätt.
Kanske till och med sällan lätt. (Vad det andra gjorde just då, vet jag inte)

Idag gick det bra på jobbet, vi kom hem i tid och jag har tre bud på
en av mina annonser jag slängde upp på tradera i helgen.
S fick ett en present i brevlådan och jag blev lite fnissig när han tyckte om den.
Jag har haft dansträning som gick hyffsat, och livet känns just helt okej.

Ilona har förövrigt kommit på att om man blir rastlös, kan man alltid kliva/sitta
på tagnetbordet till min laptop när jag har den i knäet och sitter i soffan.
För då blir jag tillslut irriterad och ger henne uppmärksamhet. Till och med
kanske leker eller går ut med henne. Så nu tar hon (med jämna mellanrum)
en sväng mellan golvet, soffan, tagnetbordet, under soffbordet och runt igen.

Så, nu ska vi snart ta en promenad, för hon varit så snäll och slutat trampa runt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback