Mellan ljuset, och åskans dån

Jag tror huvudet ska ramla av axlarna,
bultar och värker. Jag är trött.
Somnade när jag kom hem efter jobbet idag.

Lite lycklig ändå, för idag käkade jag en portello isglass
i solskenet med två grabbar som åt mjukglass,
som vi köpt av den norska kiosken på andra sidan
vägen från jobbet. Solen värmde och det kändes fortfarande
som sommar. Jag spillde glass överallt på mina kläder
och tänkte att dom får säga vad dom vill, men de är sommar än.

Sen skramlade jag ihop mina slantar från skatteåterbäringen, och
köpte en tröja. En kofta. Världens finaste, som får vara värd att
jag kommer få leva på luft och kärlek en tid framöver.

Nu ska jag och Ilona gå ut. Imorgon ska jag vara roligare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback