Work Is A Four-Letter Word

Dagens finaste ögonblick var när en man, som
har troligen inte har mycket, fick en verktygslåda med
begangade verktyg. Skärp i andras ögon, men som i hans
ögon blev en skatt. Jag inbillade mig i alla fall det, när jag såg
honom gå hem med den i handen, och såg någonting nytt i hans blick.
Och ett litet leende.

Och när jag kom hem låg ett paket och väntade på mig.
Det var koftan. Åh, så underbar den är.

Det var värt dagens slit faktiskt och det faktum att jag tror
att mina bihålor håller på att ge med sig.

Keny har klängt och hängt på mig sen jag kom hem.
Velat bli i hållen och mysas. Nu har han somnat här intill.
Tror jag ska passa på att se till så middagen hamnar på bordet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback