Be my man, I’ll be your alibi

Okej livet, du vinner. Jag ger mig.

Min telefon har dött. Jag vet inte var laddaren är.
Och eftersom min samsung är från tidig stenålder,
är det den ända laddaren som finns till den.
Så, är inne på min fjärde dag utan telefon, är lagom
roligt kan tilläggas. Måste hitta mig en telefon i helgen.

Första dagen i skolan började med att jag gick igenom regnet
till skolan. Gick vilse. Det tog 50 minuter. Jag kom fram sent och
genom blöt. Sen blev resten av dagarna i samma anda.

Dock har jag lyckats lära ännu en rektor som vad jag heter,
blivit taggade på massa kurser, druckit te tillsammans med
två kvinnor och pratat vardagsproblem, såldt
DCdojjor på tradera, spelat othello och fått fina mail.
Sen har lille E visa bilder på sin kyckling också. Så fint.
Vet inte hur jag skulle klarat mig utan dom stunderna.

Mamma möte mig förövrigt på stationen med en hamburgare
i handen, som hon köpt speciellt till mig. Finaste mamma.
Hon vet vad jag behöver efter en skit dålig vecka, simple as that.

Jag vill även tillägga att jag saknar Emelie som har lämnat
mig för sitta älskade Örebrostad. Hon pratar om en inflyttningsfest
och jag känner mig taggad. Måste hälsa på henne någongång.

Nu, ska jag hitta en hemtelefon och försöka ringa till min älskade
grabb jag inte hört av på många långa dagar nu.
Imorgon blir de att höra av storasyster och E också.

So, goodnight everybody!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback