Och när du öppnar fönstret, blåser en vårvind in

Jag förskjuter. Jag säger "sen" och gräver istället ner
mig i mina dubbla täcken hos en ihop kurad hund i en
varm säng. Jag vifta bort allt jag måste och vilar mitt
huvud en stund.

Skrev ihop en debattartikel utifrån upplysningen, iaf.
Den suger, förkort och meningslös, men jag gav den
i alla fall allt jag hade. Blir den godkänd är jag nöjd.
Det och en tvättkrog med ren tvätt är ungefär vad jag lyckats
prestera.

Det känns skönt med sovmorgon till 10.05 imorgon,
även om det faktum att jag har massor ogjort,
stör mitt lugn.

Har gjort en ny spelningslista för februari också,
fylld med massor av gamla, redan ut nöt musik.
Jag vet inte hur de blev så.
Nu ska jag ta en ipren och göra lite mat. Har inte ätit
sedan glassen efter skolan, som jag åt i sängen.
Ravioli blir de.
Löjligt att de har börjat kännas lyxigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback