Per aspera ad astra

Stoppa pressarna! Håll er i hatten, en ny världsnyhet,
större än allting ni känner till!
Större än Tiger Woods otrohet,  Anna Ankas skilsmässa,
Anna Book viktminskning, prinsessans Viktorias bröllop,
Katrin Zytomierskas graviditet och även om de är obeskrivligt
otroligt, större än Kissies bröstoperation!
Ta tag i någonting nu, för ni kommer svimma av chocken!
Okej, nu, ta ett djupt andetag, [konstpaus + trumvirvel]....
Idag, den 6
februari 2010, kring klockan 18:00 svensk tid
så....  GJORDE JAG, OCH MIN ÄLSKADE LILLEBROR EN PIZZA,
TILLSAMMANS, I SAMMA KÖK, I SAMMA HUS, PÅ SAMMA PLANET,
UTAN BRÅK ELLER TJAFS, ni fattar inte hur stort de är!
Vi brukar inte ens klara av att andas samma luft i samma universum!
Februarirevolutionen kallar dom de, och mina vänner, de kommer gå
till historien. Och mina gamla och trötta ögon ska stråla nytt liv dagen
jag blir högtidlig och berättar historien för våra barnbarnsbarnsbarn.
Häpna ska de sitta, tomma på luft, som om de precis fått en knuff.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback