Waiting on the world to change

Vet ni vad jag vill?
Jag vill stanna i sängen. Hela dagen. Exakt hela.
Jag vill äta glass, bakverk och chokladmjölk.
Jag vill titta på mumintrollen och fnissa tyst för mig
själv. Jag vill ligga upp och ner i sängen och läsa böcker
som jag egentligen vill läsa, men aldrig finner tid för.
Jag vill ligga i sängen och dricka te, prata med någon som
förstår och spela gitarr. Jag kan inte spela gitarr.
Helst av allt vill jag krypa ner intill honom som sover
så tungt efter en sömnslös natt, viska i örat och somna
med huvudet lutat mot hans rygg.

Jag vill ha lov. 
Och jag vill ha en ny design på min blogg.

Nu ska jag ta mig i kragen, ska släpa mig iväg
till konfalägret och vara lunchansvarig.
Det blir nog bra. Det blir säkert asbra, någongång.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag kan fixa det mesta. Bakverken, glassen, chokladmjölken, mumin, spelandet av gitarr, dricka te - you name it.

2010-02-21 @ 12:48:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback