Don't let me get me


Mina nya älskade skoterskor har gett mig skavsår.
Jag drar fötterna för det värker och ömmar av trötthet.
Klockan är 21.23, och jag är utmattad efter en eftermiddag
av stress, som slutade med att jag åt middag på bussen medans
en grabb på fyra år tittade med stora ögon på mig.
Jag är påväg hem, hem till Ilona, hem till en lång promenad. Till
en ny morgon, och en ny dag.
Jag är pank och ska ta mig hem på fredag på något vänster.
Nynnar på Fattaru - 100:- och tänker på vad jag ska säga till mamma.

Då kommer dom.
Tre tjejer i 20 årsåldern, cyklande på breden och det är glada.
Jag tror de är inspark på universitet, och jag vet inte om det är
påväg dit eller hem.
Det pratar och skrattar. Jag förstår inte att de är om mig de pratar,
men jag hör "Nej, vi är ju påväg åt andra hållet!"
Ocv plötsligt skriker en av tjejerna till mig; "SKA DU HA SKJUS?!".
Jag överväger om jag ska svara nått smart och roligt eller bara vara tyst
och ignorera henne.
Hjärnan låser sig, och jag för inget av dom. Jag bara ser henne rakt i ögonen,
samtidigt som jag försöker få ihop. Hon är snygg, hennes ögon är djupt blå och
hon har en riktigt ful mössa.
Det passerar i samma höga hastighet och skrattar högt när de passerat mig.
Det säger saker jag inte hör och skrattar ännu mer.
Jag fortsatter pulsa och dra fötterna hela vägen hem.

Och när jag kommer hem så borrar jag ner ansiktet i Ilonas päls.
Där andetagen bränner och försöker mota bort tårarna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback