I am pouring my heart all over you

Jag har åker tåg i två timmar och stirrar ut ett
förälskat par som fyller varandras ipod med varandras
musik, pussas och pratar om sina föräldrar.

I tjugo minuter satt jag på McDonalds och drack kaffe medans jag såg på en
isblå himel och ett tio tal flygplan som väntade på avfärd.
Det var vackert, och i bakgrunden hördes en familj diskutera
något alldagligt, bläddra i tidningar, frenetiskt tugga sina muffinsar
och sörplar på sitt kaffe.

En och en halv timme spenderade jag med att ligga på rygg i
gate 31, och glo på en ventilationstrumma.
I hörlurarna spelades deppig musik, och jag ville gråta.
Men jag är bara tom.
Några äldre herrar pratar över mitt huvud och jag vrider upp
volymen. En äldre dam tar fram sin lilla hund som hon har i en rosa
väska, med rosa koppel och rosa halsband, och mitt hjärta skriker efter Ilona.
Jag fantiserar om födelsedagar och sommaren.
När klockan är nära halv fem är de för mycket folk för att ligga ner längre.

I femtiofem minuter sitter jag på planet med ett äldre par
bredvid mig, som är påväg hem, de har varit utomlands.
Det är brunbrända, lyckliga och nyfikna på snön hemma.
Läser tidningen och fascineras av den nya tekniken.
Jag lutar mot fönstret och halvsover medans min deppiga playlist
fortsätter gå på repeat. Min rygg gör ont.

Klockan 18:00 släcks säkerhetsbälteskylten, och jag stiger av i
the big city. Jag bråkar med flygbussar och pulsar hem igenom snön och
vinternatten, med bagen på ryggen samtidigt som Fireflies - Owl City
spelas i hörlurarna. Väl hemma inser jag att jag inte ens har smör, och
vänder på klacken mot Ica. Där köper jag Gorby's, mjölk och fil.
Sedan ser jag 2½ men och äter mina piroger och oboy.
Nu är Paradise Hotel slut och jag ska börja med svenskan.
Jag tror de blir lite sömn och mycke kaffe inatt.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback