you're the sky that I fell through

Nyår har passerat och vi har tagit de första stegen
in på 2010. Och jag firar de med ny design.
Jag vet inte vad jag ska säga om nyår mer än att vi åt
planka och jag åt ungefär för en vecka på tjugo minuter.
Vilket slutade i en form av koma, där jag låg och halvsov
medan de andra såg hockey.
Sedan såg vi massor av raketer och skålade i mousserat
alkoholfritt vin och champagne.
S kysser mig och jag tänker att 2010 blir något helt annat.


Efter de förlöper dagarna.
Vi gör ingenting speciellt, och jag njuter av de, även
om de leder till rastlöshet ibland.
Jag vilar och sover igen timmar som varit förlorade i veckor.
Bara njuter av att tillbringar timmar tillsammans.
Igår när ingen av oss kunde sova fick S igenom att vi skulle ut.
Klockan var 23.45 när vi kom ut igenom dörren och gick en lite promenad.
Väl hemma igen blev de att dricka te.
Vi somnade väl typ klockan tre, och klockan sex klev han upp och gick till jobbet.
Och ingen förstår hur ovärdeliga varje sekund med honom är.
Jag druknar i hans ögon hela tiden, och kommer på mig själv att bara
lyssna på hans andetag. När han går till ett annat rum, saknar jag
honom efter tre minuter. Och när han säger "du är så jävla bra" så glömmer
jag bort att andas i två minuter och hjärtat slår otakt när han stryker
mig över kinden och ser på mig som bara han kan.
Jag kryper upp intill honom så ofta jag kan och tänker alltid att de inte blir bättre än såhär.


Jag fruktar att åka hem snart.
Hem till en tom och tyst lägenhet. Där han inte finns.
Där inte ens Ilona finns som jag kan gråta hos och krama
om när saknaden river och sliter sönder hjärtat.
Som tur tänker C och jag styra upp något, som
kommer bli asbra. Asbra.

Kommentarer
Postat av: Anonym

you've got me. always. jag saknar dig, plutt.

2010-01-07 @ 18:05:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback