försvinner en kväll, och känner att vinden har vänt

Igår fick Ilona en ny kompis, Rexie. (labrador/rottweiler/schäfer)
En sprallig och glad pojke som hon blev förtjust i och han i henne.
Själv fick jag än en gång inse att jag suger på att kallprata.
Jag är verkligen världens sämsta, på tok för blyg för sånt.
Och mitt hjärta fällde en liten tår när dom skulle gå och jag såg Ilona
på ena sidan grinden och Rexie på den andra, bara stirrandes
efter varandra. "Kom". Han rörde sig inte. Ilona satte sig.
"Kom, vi ska gå" Långa blickar, innan dom försvann.

Vi lekte en stund till, innan vi också gick hem.
Väntade på S som kom hem, och så storhandlade vi.
Åt tacos till middag, och gick ut med Ilona. Gick vilse.
Fann oss själva hemma i soffan och såg New Moon.
Och jag tänker att vi hittar alltid hem igen, tillslut,
kommer vi alltid hem, och det är vad som spelar roll.

Nu startar jag tvättmarskiner, försöker diska och plocka
ihop min saker. Ikväll eller imorgonbitti, åker vi dit.
Stället jag längtat efter sedan han för en evighet sedan sa
"Du måste se det för att förstå. Du får komma hit någon gång,
en vacker dag, om du vill?" Och mitt svar var ja, även om jag
själv inte trodde på det då. Men det dagen kommer nu,
vi åker till stugan. Och jag kommer få se.
Vi lämnar civilisationen med mobilen som ända kontakt.
I tre veckor stänger vi ute världen.

Och life is good, min vänner. Life is good.
Lev väl och ta hand om varandra.

Kommentarer
Postat av: Adina

I kill you! Alla grannar är fan bortresta, och så tänker man "Jamen Ina bor ju här nu, jag är inte helt ensam, jag kan våldgästa med en flaska vin".

MEN ICKET!!

2010-07-11 @ 04:33:06
Postat av: lucke

Tjenare, händer idag? :)

2010-07-11 @ 04:52:40
URL: http://modegrabben.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback