Ät din soppa, livet har börjat, vi har en lång väg kvar

Vi åkte till doktorn imorse. Inget mer än en envis
sommarförkylning löd domen. Happ. Men jag fick
två flaskor mollipect iaf, så vi hoppas de hjälper.
Så hostan slutar och jag orkar göra saker igen.

Sen åkte jag och mamma och åt korv till frukost
och gick på loppis. Mamma hittade tre filmer.

Efter det var det bara åka och hämta Kenny, för att
bege sig till djurdoktorn i stan. Kastrering. Kenny skrek
hela vägen dit. Vilken man egentligen kan förstå.
Jag drack drickyoghurt och sov. Mamma drack trocadero.
När det var över hos vetrinären firade vi med att shoppa loss
på Arken. Kenny fick ett nytt halsband (när han lärt sig att ta av sitt
gamla och därför slarvat bort, tack Kenny. Mina 59 kr i sjön)

och Cindy fick en kattfontän, så hon slipper dricka under kranen.
(Oskar fick ju faktiskt en värmefilt. Rättvist ska de va.
Nej, vi har inte bortskämd katter. Undra vad dom nu ska
köpa till Kenny? Ett katthus? Pool? Massör?)

Sedan var vi ju tvugna att fira mammas första semesterdag
med att åka förbi jobbet och jobba! Yey.

Nu är jag hemma. Mamma och jag har ätit fetaost och
bresaola i väntan på att middagen ska bli klar.
Jag sitter och tvekar på en tradera auktion om en kamera.
Jag vill ha den. Jag vet inte. Den är fin. Vi får se. Typ.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback