It's to here, I will always, always return

Min mamma inte kan baka bullar speciellt bra,
hon glömmer alltid saker man ber om, har kort stubin,
och hon jobbar lite för mycket.
Men hon har lärt mig att vara självständig, hon har lärt
mig att det är okej att vara sig själv, att man aldrig ska
ge upp och att skita i alla som snackar skit.
Att det aldrig är försent.
Hon finns alltid där när man behöver prata, eller någon
att shoppa med, eller någon som kan välja ut en favorit té-sort.
Någon som vet vad man tycker om, och som alltid, när vi bråkat
och jag slängt igen dörren och skrikit "du är så
dum i huvudet"
, sagt "Jag älskar dig Ina".
Jag har världens bästa mamma.

Min pappa kan inte med tekniska saker (som datorer),
han glömmer när jag fyller år, han vet inte vilket som
är mitt favorit godis och han diskar aldrig baksidan på tallriken.
Men han har lärt mig fiska, cykla och hur man ror.
Han har lärt mig allt om politik och gett mig ett samhällsintresse.
Han har ett hjärta av bomull och bryr sig om mig.
Han skulle åka 89 mil bara för att hjälpa mig leta reda på en strumpa.
Han ställer alltid upp. Man kan alltid prata med honom.
Han berättar alltid historier för mig, och svara på alla min frågor.
Jag har världens bästa pappa.

Idag, är det 25 år sedan de blev tillsammans,
efter ha möts igenom en gemensam vän.
Idag har mina, världens bästa föräldrar, varit gifta i 19 år.
Grattis på bröllopsdagen. Jag älskar er.

Kommentarer
Postat av: Storasyster

många och goa grattiskramar till dom ! Pusselipuss !

2010-06-22 @ 16:57:40
URL: http://cilluss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback