My world would be a beautiful place

Storasyster och jag äter sallad och skärtorsdagskaka.
Sedan hänger vi på tradera och ser 2½ men.
Pratar, skrattar och storasyster ringer telefosamtal.
Sedan fikar vi ännu mer kakor, blir sockerhöga
och hjälper till att bära pellets.
Det är fint med storasyster som faktiskt förstår alla mina citat
ur lejonkungen och som skrattar när jag drar ett dåligt skämt.
Storasyster som ska sticka mig en mössa i färgerna hon vet att
jag tycker om. Världens finaste storasyster.

Nu har jag sett säsongsstarten av 2½ men och ska snart krypa isäng.
Ska nog ringa och väcka S också.
Inte riktigt snällt, jag vet, men jag saknar honom.
Så de spränger i bröstet.

Imorgon ska jag nog försöka skriva ihop ett personligt
brev som passar med mitt CV. Om det ens kan kallas CV.
Mer en bit papper med de lilla meningslösa jag faktiskt lyckats med.
Varför ville jag inte jobba inom vården eller stå i en industri?
Jag vet inte. Jag trodde tydligen jag var menat till något annat,
men jag börjar seriöst undra, om jag inte bara var dum.
Snälla någon, ge mig jobb?

Kommentarer
Postat av: Storasyster

Världens finaste lillasyster <3

2010-03-09 @ 18:56:17
URL: http://cilluss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback