Du är så fin att det gör fysiskt ont.

Idag gick jag in på Gina Trico och insåg att
allting som jag sucktat, drömt och längtat
efter hela sommaren var på halva priset.
När jag sedan står i kassan utbriser tjejen som
står på andra sidan disken "Oj, du har verkligen fyndat!".
Ja, sannerligen. Sen gick jag på HM och köpte en tröja som
jag trodde skulle bli gratis för jag hade presentkort som visade
sig vara bonuskort, så jag fick den för halva priset bara.
Men den var ekologisk och snygg, så det var okej.
Sen åkte jag hem, slängde ihop spagetti med köttfärssås
till mig, E och NL, duschade och försvann till Hedlunda.
Där har jag och mina barn bakat julgodis till julmarknaden
och nu är jag så sugen på att baka eget julgodis eller den
årliga julefterrätten som är min familjs ansvar varje år.
Jag har förövrigt ätit typ ett kg smält choklad idag, mums!

Nej, det här har helt klart varit en lyckad dag.
Och det är nog tur, för de behöver jag om jag ska ta mig
igenom det här sista veckorna med livet i behåll.
Nu ska jag lägga mig i sängen, dricka te och lyssna på den
konstigaste spelningslistan jag skapat men som jag alltid lyssnar på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback