ho har den finaste tatoveringa på brystkassa.

Igår klev jag inte upp förrän klockan fem på eftermiddagen.
Inte ens när jag gick ut med Ilona en stund och försökte
träna apport så tog jag på mig ordentliga kläder.
Mamma var med och haltade runt. Stackars mamma.
Nä, mamma och jag låg ner bäddade i soffan typ hela dagen
och slö såg tv. Ilona och mamma somnade också,
och sov en bra stund.

Sen åkte jag och storasyster till min favorit pizzeria i hela
vårat avlånga land. Vi åt och pratade. Sen åkte vi till OK,
köpte popcorn, åkte hem och poppade popcorn, åt dem
och pratade ännu mer. I timmar, hela kvällen. Det var fint.
Världens finaste storasyster. När jag kom hem, drack jag Ubuntu
och försökte se parlamentet men somnade.

Imorse hade mamma bakat scones och Kenny var busig.
Han drog i mitt halsband och skuttade runt.
Sen åkt jag och röstade innan de bar av på styrelsemöte.
Nu står mamma i köket och hakar morötter och gör dipp till
valvakan ikväll med pappas parti, medans jag ser reprisen
av parlamentet. Pappa dunkar Black Eyed Peas - I Gotta Feeling
i sina hörlurar. I kväll gäller de mina vänner.
Jag har andats, levt och bara pratat politik den senaste tiden.
Till och med klockan två på natten har man kunnat finna mig
upp och ner i min säng, upprört diskutera välfärd, privatisering,
invandring, skatter, vargjakt och liknande.
Och ikväll avgörs de närmaste fyra åren.
Jag önskar ni röstat rätt så jag slipper tjura.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback