Jag har legat här så länge och stirrat i taket

Jag är sådär rastlös igen. Så att jag vill ut i nattluften
och välta stan. Klättra på hus, starta ett bråk och dansa
gatorna fram i månskenet. Jag vill dra igång miljoner projekt.
Ta första bästa tåg till någonstans jag aldrig varit.
Se nått nytt, smaka nått annat och andas annourlunda.
Sitta under kvällshimlen, dricka varm choklad och spendera hela
dagen i parken. Strunta i allt man borde, våldgästa folk och köpa ny möbler.
Lära mig göra volter, göra om hela mitt rum och färga håret turkost.
Skriva långa brev, lära mig spela gitarr och sy mina egna kläder.

Såklart blir de inte så. Det mest spännande som händer är att
busshållplatsen ska flytta. Värdelösa länstrafiken.
Jag går i ide, är trött och snorig. Önskar att vintern bara ska
dra över oss som ett plötsligt vinddrag. Har tusen läxor och
ännu mer som borde varit gjort. Saknar Ilona. Hjärtat värker
efter den lilla krabbaten. Skit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback