nokon som hadde fått hjartet sitt knust.

Jag sprang på stan efter skolan idag.
Shoppade loss mina surt förvärvade pengar.
Blev två tröjor, ett par strumpbyxor, te som luktar glögg,
mascara, ögonskugga, kaninpinnar och hundgodis till Ilona.
Se hämtade jag ut ytterligare en tröja från posten.
Jag är sjukt nöjd.

När jag gick på stan hakade en tant armkrok mig och bad mig
hjälpa henne över vägen. Sedan ville hon ha hjälp hela vägen
till doktorn, dit hon skulle för sin onda fot. Hon var så fruktansvärt söt.
Vi går där armkrok och hon pratar om värdret, sina barnbarn i stockholm
och hur farliga cyklister är. Sedan frågor hon var jag pysslar på med, och
jag säger att jag går skola men tar studenten till våren.
Hon tyckte jag ska bli lärare, tandläkare, läkare och dietist. Men mest
tyckte hon jag skulle få nobelpriset, för de förtjänade jag. Så fint.
Det var lite sorligt när våran promenad var över faktiskt.

Nu bråkar rotern så mycket att jag bara blir irriterad.
Så jag ska gå över till distanskollektivet och plugga naturkunskap.
Liksom i ett försök att slippa slå sönder något, tänker jag.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback