Seems like a lifetime since you've been gone

Jag vaknar senare än jag tänkt och får
mindre gjort än jag borde, men går längre
promenader. Älven är fin i eftermiddagsolen.
Luften är lättare att andas, fast ingenting förändrats.
Det luktar nyklippt gräs, regn och äpplen.
Vinden river och sliter i vårat hår och jag gör ärenden.
Har köpt en ny mössa som är de charmigaste jag sett.
Pratar i telefonen i oändlighet med han som fått mina
nerver att skava hela dagen. (Man är för beroende av teknologin)
Äter den ända middagen som min lillebror ha tyckt varit gott när
jag lagat mat till honom: ravioli a lá Ina.
Sjukt lätt att göra, mycket godare att äta.

Ser idol med cola och en chokladkaka.
E har varit borta i två dygn tills nyss.
Varg och han som kallar sig min son ringer,
de är dricker öl någonstans i gamla stan på en pub
det inte vet namnet på. Det är på flykt i södra Sverige.
Vi pratar i ungefär tio minuter innan deras liv går vidare.

Imorgon bär de av hemåt, och de känns lika berfriande som alltid.
Jag har en ny favorit låt förresten. Här är den.
Den kan ni lyssna på medans jag går och lägger mig! Godnatt världen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback