Ge mig en vinterdrog, ge mig allt du har

Jag struntar i att tiden är knapp,
och dricker mitt kaffe i solen. I gräset som fortfarande
är grönt, och saknar någon att dela kakan med.
Storasyster har målat mina naglar och helgen känns långt bort.
Imorgon är en slapp dag, och planerar en dag med äventyr
bl.a. myrorna och lite så.
Kanska städa för helgens kommande festligheter. Känns sjukt taggat.

Igår var vi på efterfest efter ett barnkalas med Disney/Pixar Cars,
lego och Star Wars. Vi åt god mat, skrattade tills vi inte fick någon luft,
åt goda kakor med kaffe, utom E som åt ett ägg (de är en rolig historia i sig).
Sedan kom vi hem till en främmande katt som brutit sig in i vårat vardagsrum.
Den hälsade oss välkommen hem och undrade var maten fanns, vi försökte
övertyga den om att gå hem. Den var missnöjd med ett så trist förslag.
Sedan klistrade jag och E upp en egen "Nej tack till reklam"-skylt.
Det blev den sötaste skylt jag någonsin sett. Representerar man
brevbärarnas rätt i samhället, så gör man.

Annars går livet ut på att leta min eländiga bankdosa som springer bort
hela tiden och vara på möten.
Imorgon kommer världens finaste pappa till stan. Vi ska och lyssna på
Jonas Sjöstedt när han pratar som sin senaste bok "Spanska brev".
Det kommer bli asbra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback