You used your big sister calm

Nyåret firade vi med trerätters hos min moster
med familjen. Sedan drog vi vidare till Malå och fina människor.
Jag önskade att jag hade haft kameran med mig.
Men jag glömmer nog ändå inte det smältande hallontårtan
eller tre figurer som sitter på ryggstödet till en soffa och
ser på fyrverkirier samtidigt som det skålas på tvn.

Dagarna efter det fylldes med skoteråkning, snölekar,
pepparkakor (tradition att baka pepparkakor första dagarna i januari)
en dag på stan, nya sommarkläder, kladdkaka, åka vilse, två nya böcker,
äventyr till lycksele, fler middagar hos moster och så sjukt mycket soffslö.

Idag har jag dragit fötterna hemma, drömt om en utlandsresa,
ätit två middagar och umgåts med storasyster.

Imorgon blir det att jobba, inte för att jag vill utan för att jag är pank.
Och älskar min mamma.
Dags att vända tillbaka dygnet, och jag är inte ens nästan peppad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback