Somewhere between my heart and my hands

Klockan 06.08 står mamma utanför min dörr.
Hon har med sig presenter och en värkande hals.
Vi lägger oss i min säng och hon berättar om sina äventyr.
Om sjukhuset, medicinen, om Caroline, maten och dygnsrytmen
som är ur spel. Sedan dammsuger hon min lägenhet och jag undrar
vad mina grannar ska säga när jag stör dem klockan 07.03.

Det har ramlat in ett mail hos mig. Det gör de vid sällsynta tillfällen.
Såna där fina mail. Som ger rosiga kinder, skänker ett leende och
gör det lättare att andas.

Besökte en läkare idag angående min trasiga fot.
Det är troligen hälseneinflammation.
När jag har rett ut vilken vårdcentral som egentligen har
ansvaret för mig, ska jag se till att få mig en tid.

Det planeras storslagenheter och framtiden.
Jag är taggad. Jag längtar till helgen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback