I am small and needy

Idag har jag åkt buss, läst halva Nick och
Norahs oändliga låtlista, ätit lyxsallad, sett på animal
planet, sovit framför Tyra Bank's Show, åkt mer buss,
käkat pommes på Mcdonalds, undrat vad som händer bakom
det fladdriga ögonlocken och lättsamma skratten,
köpt hörlursploppar, varit på styrelsemöte, fått ett telefonsamtal
om en sticka i fingret från någon som inte vet att jag är rädd
för stickor och åkt bil med pappa. Ruskigt fort.
Skrikit och skrattat. Ätit godis i hemlighet.

Vi åt varma mackor till middag och jag hostar lika illa.
Kenny har fått ett halsband i alla fall och Ilona har ett sår på nosen.
Imorgon är det midsommar, och det låter som vi ska
fiska och grilla med mina kusiner. Blir nog asbra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback