Du log, det sista jag behöver är mer sömn

Idag, min vänner, lever jag vinnarlivet.

Sover hur länge jag vill, vaknar när jag känner
för de, ligger kvar med datorn, äter gordby's i sängen,
betalar räkningar, och går, inte springer, utan går till bussen.
Det är sommarväder.
Landar på myrorna. Känner mig alldelse för fattig,
men köper en tröja ändå, för den är så mjuk och skön.
Köper också en bok, Jonas Gardell "en komikers uppväxt".
Sen tar jag en sväng på Rusta, köper en hårborttagare
och billig läsk, för att bege mig tillbaka till stan.
Svänger förbi på en affär och köper med mig lite mat hem.
Kommer hem och skriver klart svenskan som jag sedan skickar in.
E gör kroppkakor till middag och vi skriker av förtjusning när de flyter.

Sedan går vi till tvättstugan tillsammans och de blir ett äventyr bara de.
När pappa kom var de dags att gå, för att lyssna på Jonas.
Han va sjukt bra, det bjöds på vin och chips men vi smög iväg.
Vi skrattade åt andra människors konversationer och handlade på Maxi.

Nu sitter jag och hör ljudet av konstiga klipp från youtube.
Väntar på paket från tradera och tänker inte att de är skola imorgon.
Life is good, jag låter de vara så.

Kommentarer
Postat av: Storasyster

cilluss.wordpress.com här är jag

2010-09-08 @ 11:42:09
URL: http://cilluss.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback