But they all think I'm crazy but to me it's perfect sense



I fredags var jag på äventyr när jag var ledig och allt.
Drog på mig sommarjacka och struntade i att det var vinter.
Sedan drog jag på stan och så vidare till myrorna och Willys.
Kom hem med en svart plånbok i skinn som luktar tantsmink blandat
med mormors parfym som hon tappat i myntfacket.
Men det är ändå en fin plånbok som jag kanske lyckas använda, 15 kr.
Och så en söt brun mössa, världens godaste choklad, hårspännen,
ett turkost nagellack och ett par jeansshorts för 50 kr. Plus mat.
Avslutade kvällen med årsmöte, lite fest och varma mackor.
Varma mackor som smakade ingenting för jag dödade mig mun med
att äta färsk anans. Dumt, men så gott.



Lördagmorgon var jag ute och sprang klockan 04.52.
Väckaren hade ringt 03.40. Sjukt hurtig kände jag mig
där jag löpte som en fisk på torra land. (Vi behöver ju inte säga
att jag just insett att jag masade mig för långsamt mot bussen).
Väl på bussen gick inte sättet att fälla ner och jag dog lite.
Landade i skellefteå klockan 07.20 och lekte uteliggare, vallade
pensionärer på Ica och jagade toaletter i två timmar, i brist på annat.
Sen satt jag i möte hela dagen med paus för förflyttning.
Kvällen slutade med lekar med härliga människor.



Söndag åkte jag på veckans sista möte.
Körde skoter med Ilona. Backade själv, fixade allting själv,
kände mig så stolt och löjlig samtidigt.
Drog till storasyster och chillade.
Bråkade med datorer och såg söndagstv.
Träffade världens sjukaste unge och installerade spel.


Nu borde jag sova, för längesen. Adjöken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback