Our love's the perfect crime.




Idag har jag varit på handledarutbidlning och
fått de bekräftat att jag är blind utan mina glasögon
på syntestet som vi hann göra i svängen.

- Ser du den längest ner i högra hörnet?
- Va? Högra sa du?
- Ja, ser du vad de är?
- (tänker: lastbil) jaa.. eh.. en trea?
kanske? eller? högra hörnet sa du?
- Den stora där? Den största? I högra hörnet?
- Ja.. ehm.. (tänker: visst är den de en lastbil? Nää, en bil bara?)
de är en tre.. right?
- Du ser ingenting alls va?
- Nja...
- Det är en nia, du var inte ens nära.
Du har ganska dålig syn va?
- Ehm.. ja.. kanske. (Tänker: Attans, tur jag inte sa lastbil då hade
han ju seriöst skickat hem mig direkt)



Sen har jag hämtat och burit ved, och nu
världens godaste glass, nomnom.

Imorgon: Tandläkren
.
Åh, nej. Jag vill inte. När jag fyller arton
ska jag aldrig mer gå dit. Det här ska seriöst
bli sista gången, ja. Det ska de faktiskt.

Jag drömde inatt att vi åkte till Paris över dagen för att shoppa
och jag bodde på ett elevhem som låg i samma lokal som Ica Maxi.
Jag bodde på Ica Maxi. Det var udda.

Vi drack te och berättade om drömmar.
Jag har berättat om att S och jag ska till Ikea.
Dom tog de väl sådär.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback