You touched me so gently, I had to cry

Min perfekta dag fick en liten törn, när mamma bestämde
att vi skulle köpa skor. Jag är inte så förtjust i att köpa skor.
(Därför nöter jag ut dem tills de inte finns något kvar.)

Tänk er bilen av mig, en försäljare och oändliga högar
av löparskor. Jag är irriterad, kastar skor hit och dit,
och han sliter sitt hår. Mamma skakar på huvudet.
Det slutar med att vi båda är en centimeter från tårar när
jag säger "okej då" och vi betalar. Han stämplar ut efter de.

Inte heller hade de min storlek när jag tänkte tröstköpa converse.

Men nu har jag tryckt i mig kinamat och sjunkit ner i soffan
med mamma och Ilona och livet känns på topp igen.
Jag sparar på bra bilder och drömmer om att fylla en vägg med dem.
Imorgon ska jag skriva fina brev tror jag.
Borde egentligen sova, morgonen börjar tidigt imorgon. Spännande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback