Jag vet vem jag är när jag är hos dig



Det finns ingenting som ger mig sån julkänsla som de årliga julmarknaden
i Hedlunda. Idag har jag och en liten söt tomteflicka stått och varit
fullständigt ascharmiga och såldt allt från whiskysenap till handgjorda ljus.
Vi har även haft barnfiskedamnståg och vuxenfiskedamn, där det sist
nämna var nästan mer uppskattat.

Sen blev det luciatåg, och jag dog lite av stolthet när mina små barn
stod där uppe. Lilla A som va lucia och allt. Det var kanske inte världens
största tåg med den värsta kollen på sångerna, men det va det fruktansvärt fint.
Själv missade jag att vara med då jag var upptagen med att sälja egenbakade
limpor, reservera hyacinter och ställa i ordning till den kommande auktionen.
Och under själva auktionen sen, stod jag och sålde oändligt med korv.
Iaf en del. Hade jag varit rik hade jag ropat hem en del fina fynd.

När jag väl kom hem stupade jag i soffan. Min bankdosa hem idag, (tack pappa!)
så jag har suttit och betala fakturor, samt försökt skramla ihop några slantar
till mitt "julklappskonto" (den heter faktiskt så), där det ekade läskigt tomt.

Och ja, julklappsångesten är här om någon undrar.
(Storayster, du är omöjlig! Just so you know. Älskar dig!)
Men jag har en del klurig och busiga grejer på gång. Thihi.  (Förlåt S <3)

Kommentarer
Postat av: Storasyster

Älskar dig också, men omöjlig är jag inte :) Jag kommer bli asnöjd ! Bästa julklappen du ger mig är att vi ska umgås nyår ! <3

2010-12-05 @ 20:08:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback