I wouldn't call but I lost all control and I need you

En bra kväll med pizza och ben and jerry's, dating
in the dark, halvsovande och fina människor.

Sen tar jag en lång promenad hem.
När jag kommer hem, krypa jag upp i sängen
med läsk och en hund ihop krupen vi fötterna.
Jag ringer. Jag ringer och pratar, pratar och
pratar. Han lyssnar. Jag inbillar mig i alla fall
att han lyssnar. Jag pratar vitt och brett om allting.
Sen, efter en timme eller så vilar jag lite ibland.
Vilar, inte somnar. Vilar ögonen och glömmer att svara.

Jag har dragit igång ett projekt förresten.
Projekt och projekt, de låter så stort och
pampigt, men det är det inte, men jag kallar
det för det i alla fall, så jag låter lite häftig.
Jag har senaste tiden snurrar runt på flickr och
sökt inspiration och komma ifrån mina
"jag-kanske-borde-sälja-kameran-och-bli-något-annat-tankar",
och där fick jag en idé. Så nu ska jag ta mig i kragen.
Vad de blir är en hemlighet. Men det kommer nog ta ett
par månader, och det kommer bli så fint.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback