So hold on, the weight of the world will give you the strength to go

Igår ramlade jag två gånger. Magplask.
En gång utan för kappbahl, mitt i gallerian,
andra gången i leran på stigen med en mannen bakom.
Vägrade ställa mig upp, vägrade. Ville ligga kvar och ligga
där till jag mögglade bort, men reste mig ändå.
"Kom igen, pick yourself up and dust yourself off,
get back in the saddle"
Nu har jag ont i höften och i ländryggen. Yeye.

Sen gjorde jag massor av läxor men är ändå inte klar.
Ingenting är klart, och blir det någonsin de finns de direkt
andra saker att stressa över. Listan med saker som skulle vara gjorde
igår är evighetslång typ. Och de är alltid igår.
Stressen tar död på mig right now.
Så jag går över till fina människor och dricker chokladté in på småtimmarna.
Tar en nattlig promenad och träffar ett skelett till hund.

På toppen av allt har jag mer ont i halsen och kan inte
andas för allt snor. Fräsch man känner sig.
Lever ju inte vinnarlivet om någon undrar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback