En sån där lista, typ

Första kärleken?
Min kusin som är ett år yngre.
Vi var väl typ 4-5 år. Hade bröllop och allt.

Favorittspråk?
Svenska. Men Franska ligger ju nära hjärtat. Drömmer också
om att lära mig polska också.

Favoritkaraktär/person från världslitteraturen?
Hm. Räknas Nalle Puh?

Favoritrum?
Farfars bibliotek. Har dock inte varit där på evigheter,
men det finns inget mer magiskt.  

Favorit plats för att läsa böcker?
På mage i gräset.


Favoritfärg?
Turkos. Blå i allmänhet egentligen, men framför allt turkos.

Favoritmålare?
Jag är verkligen inte sofistikerad inser jag.
John Bauer, säger jag iaf.


Favoritsaker att samla på?
Te och sjalar. Det är vad lägger på hög iaf.

Favoritblomma?
Tulpan, älskar.

Favoritdoft?
Nyklippt gräs. Hans tröjor när man lånar dem i smyg.


Om du ska få en medalj för något just nu, vad skulle det vara?
Att jag fick mig ur sängen i morse.

Favoritsmak?
Mango. Saffran. Hallon.

Det första du tänker på när jag säger "röd"?
Lillebror. Har varit hans favoritfärg sedan han
lärde sig gå.


Natt eller dag?
Natten, alla gånger. Även om jag är en tröttis.

Favoritskurk?
Vargen i Bamse.

Tält eller motell?
Motell, tält ger mig klaustrofobi. Så länge det inte är ett militärtält.

Favoritinstrument?
Saxofon och gitarr. Drömmer om att någon dag
behärska något av de.

Åska eller blixtnedslag?
Inget av det. Är livrädd för båda.
Har varit sedan blixten slog ner intill vårat
hus när jag var liten. Var totalt övertygad om att vi skulle dö.

Te eller kaffe?
Det beror totalt på humör. Men jag måste säga te,
för det går hem alla gånger.

Vin eller öl?
Om jag måste, vin. Sött vin.


Citron eller lime?
Lime.

Måndag eller fredag?
Fredag, såklart.

Februari eller december?
December. Då har snön och kylan någon mening.

Hattar eller halsdukar?
Halsdukar.Sjalar. Helt såld på sjalar.


Regn eller solsken?
Älskar, älskar regn.

Spiderman eller Superman?
Spiderman. Har älskat honom sedan jag va 7 och aldrig slutat.

Katter eller hundar?
Hund, om jag måste välja. Men är svag för katter också.


Glass eller sorbet?
Glass, även om det är ett tufft val.

Favoritkarusell?
Balder på Liseberg.

Vad är initialerna på den person du senast kysste?
SP <3

Vilket karaktärsdrag hos andra är du ofta svartsjuk på?
Att kunna prata med folk man inte känner eller känner ytligt.
Att vara bra på att kall prata.

Om du kunde flyga, var skulle du flyga först?
Till North Sea. Sen till B-town.

Har du någonsin vunnit en medalj eller pris?
Har kommit två i en tävling för att göra ett "titt-skåp".
Och blivit utnämnd till "värsta rumskompis", fint diplom.

Vad är din hemliga dröm?
Att skriva långa tjocka böcker, åka som volontär
till ett varmt land, ha ett eget företag/vara projektchef
och att studera polska i Polen en stund.

Favoritårstid?
Sommaren. (Kom hit, du saknas)


Favoritplanet?
Jorden. Det är allt jag känner till.
Var lite färst vid pluto också, men det slutade ju
vara en planet.

Favoritgodis?
Dragster och snickers.

Favoritnamn som inte är ditt eget?
Filipa, Sackarias, Theodor, Lova och Emma.

Favoritvarelse från havet?
Sälar! Vill ta hem <3

Favoritstad?
Stockholm.


Flyg eller bil?
Bil. Älskar att åka bil. Mina öron tål inte flygplan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback