slå mig, så att någonting händer

Saker jag längtar efter när jag sparka
mig själv ur sängen en fett tråkvärdelös måndag:

dagar då ingenting är planerat, åka bil, spela musik
på hög volym, promenader i sommarnatten,
fika i parken, konsertbiljetter i handen, Paris, (även
om det är så sjukt hypat att man vill kräkas
och alla bah: PARIS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!<33333)

att spendera dagarna med att trampa runt i seconhandbutiker,
äventyr med min mamma, fiska med storasyster som inte jublar
över att fiska, att somna intill han som får hjärtat att rusa,
se Ilona försöka simma i kapp ankor.

Jag har inte öppnat min dator på hela helgen.
Mamma och jag åt lördagsfrukost på den lilla
ortens ända café. Jag postade paket.
Ilona och jag pulmsade skoterspåret runt.
Sen hade vi en tacomiddag med storasyster,
moster och kusin. Fint.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback