New songs the same refrain

Det går tydligen inte dräpa sockersuget med
popcorn och salt. Inte ens kilovis av salt.
Just so you know.

När jag blir pensionär och mamma är över hundra
så ska jag ha en enorm tomt med det vackraste huset
någonsin och där ska finnas ett stall. Där ska vi ha varsin
häst, och jag ska ha den där fjording jag drömt om i all evighet.
Mamma lär väl ha ett arabiskt fullblod.
Sen ska vi rida igenom skogen och ner till havet
(som ligger ett stenkast bort) varenda dag.
Jag bestämde det alldelse nyss.
Jag ska bara vinna några miljoner eller
ta hem de där nobellpriset först.
Och sluta vara rädd för hästar. Och börja om att rida.
Men det är lugnt, de är ju länge kvar. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback