Floating through the atmosphere

Fredamorgon: Jag somnar om, vaknar 7 min
innan bussen går, tänker "jag hinner, att jag då hinner",
rusar, kommer på halvägs till bussen att jag glömt plånboken
med leget som jag behöver senare i eftermiddag, tänker att det får
vara för jag hinner hem i mellan, rusar vidare, och mycket riktigt hinner
till bussen. Landar på Universitet, har insett på bussen att jag hinner inte alls
hem i mellan. Springer över vägen, tar bussen hem, rusar upp för backen,
hämtar plånboken, hinner med samma buss när den vänder vid sista hållplatsen.
Landar på Universitet igen, rusar så mycket jag orkar till skolan.
Kommer till skolan, bara 30 min sen, sjukt nöjd.
Klassrummet: tomt. Dödens-tomt. VAR ÄR FOLKET?
Smar, mailar, letar, letar, letar och hittar ingen.

Äter min frukost jag lyckats få med mig påvägen.
Ingen kommer. Ingen går. Springer runt skolan,
kan vi bytt klassrum?
Nej, den fredagen jag faktiskt lyckats ta mig ur sängen
lagom till första lektionen och kravla mig dit, så har NV-musik något
jippo i aulan och alla lektioner är inställda. Men roligt.

Kommentarer
Postat av: Storasyster

Men duktig va du juh ! :) Stoooolt storasyster! :) <3

2011-03-05 @ 09:40:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback