I just need to be a little crazy

Hänt senaste tiden:
Vi hade nu-gör-vi-allting-torsdag då vi
tvättade, städade och fördelade pengar.
Sedan kom ju den där fredagen.
Jag sprang på stan till tusen, vi hade låtsas fettisdag,
jag va tidsoptimist som alltid, sedan halkade
jag med en tung väska till bussen, stod på
Östra tågstationen med typ hundra pers och var
förrvirad, skällde på en tjej i SJ-jacka som ingenting
visste, hittade två nya vänner och gormade tillsammans,
hörde jublet från en tjej på åtta år när tåget kom, åkte
i en trång kupé men två kvinnor, ett barn och två fina hundar.
Landade i B-town före gryningen. Sedan dess har Ilona ätit
ett kilo fryst kyckling, jag har halkat runt på alla gångvägar
på den här sidan staden, S har fixat med ett ps3,
vaknat till och sett skidor en söndag, sover med öppet fönster,
och legat halvdöda framför tvn.

Nu finns de tusen saker som jag borde göra, men
jag skjuter upp. Tror det blir att diska istället, hemskt
när det är det som lockar mest.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback